■Research Activities Team Research 2019
Reopening the Question of a ‘Japanese Model’ of Education Culture: Towards New Theories of Education
Category Foundational
The goal of this project unfolds from a critique of the purported universality and resurgence of the European and American models of educational culture. The project seeks to develop a “Japanese model,” but in ways that avoid the trap of simply asserting “difference” from the former. The hope is to contribute to a wider, more inclusive imaginary for educational culture around the globe. The tentative Japanese model will be elaborated with a primary focus on five themes: thought, embodiment (corporality), psychology, comparison, and theory.
Research Representative | 稲垣 恭子 | 国際日本文化研究センター・客員教授 / 京都大学大学院教育学研究科・研究科長 |
---|---|---|
〃 | 瀧井 一博 | 国際日本文化研究センター・教授 |
Team Researcher | 矢野 智司 | 京都大学 大学院教育学研究科・教授 |
〃 | 齊藤 智 | 京都大学 大学院教育学研究科・教授 |
〃 | 竹内 里欧 | 京都大学 大学院教育学研究科・准教授 |
〃 | RAPPLEYE, Jeremy | 京都大学 大学院教育学研究科・准教授 |
〃 | 安藤 幸 | 京都大学 大学院教育学研究科・講師 |
〃 | 井上 義和 | 帝京大学 学習・研究支援センター・准教授 |
〃 | 椎名 健人 | 京都大学 大学院教育学研究科・助教 |
〃 | 吉江 弘和 | 創価大学・講師 |
〃 | 根川 幸男 | 国際日本文化研究センター・機関研究員 |
〃 | 西田 彰一 | 国際日本文化研究センター・技術補佐員 |
Team Researcher Overseas | Joseph Tobin | ジョージア大学・教授 |